Αδιέξοδη η πολιτική της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων

Έμποροι και εισαγωγείς αυτοκινήτων βλέπουν τις πωλήσεις να μειώνονται δραματικά και επιδιώκουν τη συνέχιση του απαράδεκτου μέτρου που προωθεί την αδιέξοδη επιλογή της χρήσης του ι.χ. για μετακινήσεις.
ΝΔ και ΛΑΟΣ συνοδεύουν το «τροπάριο» της απόσυρσης και της ενίσχυσης της αγοράς. ΣΥΡΙΖΑ και Οικολόγοι Πράσινοι αντιτίθενται και σημειώνουν την ανάγκη ενίσχυσης των μέσων μαζικής μεταφοράς.
«Απόσυρση τέλος» δήλωσε κατηγορηματικά η Υπουργός Περιβάλλοντος.

Δραματική ήταν η μείωση του αριθμού των πωλήσεων ι.χ. αυτοκινήτων τον Αύγουστο. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Υπουργείου Υποδομών η πτώση των ταξινομήσεων καινούργιων αυτοκινήτων έφθασε το 68,6% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2009 και το 65,3%, σε σχέση με τον μέσο όρο των αντίστοιχων μηνών της περιόδου 2004-2009.
Οι έμποροι του κλάδου και οι Φορείς τους ζητούν επιμόνως να εφαρμοστεί ξανά το μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων προκειμένου να επιβιώσουν οι επιχειρήσεις τους (υπολογίζονται σε 30.000) και να μην απολυθούν οι εργαζόμενοι σε αυτές.

Ισχυρίζονται επίσης ότι με το μέτρο της απόσυρσης θα τονώσει την οικονομία και τα έσοδα του Κράτους από τους φόρους που εμφανίζονται μειωμένοι κατά 500 εκατομ. ευρώ ετησίως ενώ θα συμβάλλει και στην προστασία του Περιβάλλοντος αφού θα αποσυρθούν οχήματα παλαιάς τεχνολογίας.

Αντίθετη στο μέτρο της απόσυρσης εμφανίστηκε όμως η Υπουργός Περιβάλλοντος κ. Κ. Μπιρμπίλη : «Απόσυρση τέλος. Δεν είχε περιβαλλοντικό όφελος και είχε υψηλό κόστος. Σε μια τόσο δύσκολη, δημοσιονομικά, εποχή, αυτά τα χρήματα θα προτιμούσαμε να τα δώσουμε για την Παιδεία» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η Νέα Δημοκρατία αντέδρασε άμεσα: «Η κυβέρνηση καταργεί ένα πολύ καλά μελετημένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που εφαρμόζεται στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης και ψεύδεται όταν ισχυρίζεται ότι το περιβαλλοντικό πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών ρυπογόνων οχημάτων θα επιβάρυνε τον προϋπολογισμό με 400 εκατ. ευρώ ετησίως»

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται ο ΛΑΟΣ ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Οικολόγοι Πράσινοι συμφωνούν με την κατάργηση της απόσυρσης αλλά τονίζουν την ανάγκη συνοδευτικών μέτρων για τη βελτίωση των συγκοινωνιών και τη μείωση της κυκλοφορίας του ι.χ.

Φαίνεται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις μάθαμε να κινούμαστε στον αδιέξοδο δρόμο της μετακίνησης με ι.χ. Ο αριθμός των επιχειρήσεων του κλάδου (30.000) είναι ιλιγγιώδης για μια χώρα 10 εκατομμυρίων ανθρώπων. Αντιστοιχούν 333 κάτοικοι σε κάθε επιχείρηση. Δε χρειάζεται να ανησυχούμε μήπως κάνουμε λάθος. Οι δρόμοι έχουν υπερκαλυφθεί από οχήματα που παρκάρουν ακόμα και στα πεζοδρόμια.

Οι έμποροι και εισαγωγείς είναι κατανοητό ότι προσπαθούν να υπερασπίσουν το επάγγελμά τους και το εισόδημά τους. Τα πολιτικά κόμματα όμως ποιόν εξυπηρετούν όταν θέλουν να επαναφέρουν με κάθε τρόπο τα επίπεδα πωλήσεων των ι.χ. στις υψηλές τιμές παλαιότερων ετών;

Πως μπορούμε να θεωρούμε ως πλεονέκτημα ότι το Κράτος θα έχει έσοδα από τη φορολόγηση των εισαγόμενων αυτοκινήτων, αφού η χώρα μας δεν παράγει καθόλου αυτοκίνητα και οι εισαγωγές σημαίνουν εξαγωγή πολύ περισσότερων χρημάτων στο εξωτερικό;

Είναι περιβαλλοντικό μέτρο η απόσυρση ενός οχήματος δεκαετίας το οποίο μπορεί να λειτουργεί πολύ καλά εφ’ όσον ο κάτοχός του το συντηρεί σωστά; Ίσως το εντελώς νέο μοντέλο αυτοκινήτου να καταναλώνει λιγότερα καύσιμα και να εκπέμπει λιγότερους ρύπους από το παλαιό, όμως αυτό αρκεί για να εξισορροπήσει την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από την απόσυρση του παλαιού οχήματος και από την κατασκευή του νέου;

Αυτό το περιβαλλοντικό κόστος δεν το αξιολογεί σχεδόν κανείς όμως είναι υπαρκτό και φαίνεται από το εξής παράδειγμα. Αν κάποιος έχει οικονομική δυνατότητα να αλλάζει κάθε χρόνο αυτοκίνητο και να παίρνει νέας τεχνολογίας τότε κάθε χρόνο θεωρητικά θα μειώνει την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τους εκπεμπόμενους ρύπους και από την κατανάλωση βενζίνης, ωστόσο αθροιστικά σε λίγα χρόνια θα έχει ζημιώσει πολύ περισσότερο το περιβάλλον αφού οδηγεί τις βιομηχανίες σε παραγωγή περισσότερων οχημάτων (με αντίστοιχη περιβαλλοντική επιβάρυνση) και επιβαρύνει το περιβάλλον με απόβλητα έστω και αν οδηγήσει το όχημά του στην ανακύκλωση.

Πολύ σωστά επομένως η Υπουργός Περιβάλλοντος αρνείται την πρόταση των εμπόρων και ορθές είναι οι εκτιμήσεις των πολιτικών δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ και των Οικολόγων Πράσινων για το θέμα αυτό.

Ελπίζουμε να μη δούμε ξανά τα παλαιότερα «συγκινητικά» μέτρα σωτηρίας των εμπόρων που οδήγησαν τους πολίτες να αγοράσουν καινούργια αυτοκίνητα για να σωθεί και το περιβάλλον και με την ευκαιρία πολλοί αγόρασαν τετρακίνητα θηρία μεγάλου κυβισμού για να «προστατεύουν» το αστικό περιβάλλον.

Το Κράτος έχει υποχρέωση να μας βγάλει από τη νοοτροπία και από το αδιέξοδο της ιδιωτικής μετακίνησης και να καλλιεργήσει την ανάπτυξη και τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και τη μετακίνηση με τα πόδια ή με το ποδήλατο, ως τους καλύτερους και οικολογικότερους τρόπους μετακίνησης.

Advertisements

Posted on Σεπτεμβρίου 11, 2010, in Μεταφορές. Bookmark the permalink. Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αδιέξοδη η πολιτική της απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: