Η αποβολή της Ιστορίας ως πρόοδος

Σύμφωνα με την πρόταση του υπουργείου Παιδείας, το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα του Λυκείου θα μπορούσε να επιγράφεται «ευτυχισμένοι οι λαοί που δεν έχουν Ιστορία». Και σπεύδουμε να παρατηρήσουμε ότι το ως άνω φιλοσοφικό απόφθεγμα (μας διαφεύγει η πατρότητά του) παρουσιάζεται με τη νέα βελτιωμένη εκδοχή «ευτυχισμένοι οι λαοί που δεν έχουν Ιστορία προαιρετικώς». Και τούτο συμβαίνει αφού το μάθημα της Ιστορίας στη Β’ και Γ’ Λυκείου μετατρέπεται σε μάθημα επιλογής. Με τη μέθοδο των προσωπικών προτιμήσεων τα ιστορικά γεγονότα έλαβαν χώρα εφ’ όσον μας ενδιαφέρουν ατομικά. Στην ερώτηση τι ακριβώς συνέβη στις Θερμοπύλες, η ορθή απάντηση, που εξαρτάται από το μαθητή, ενδεχομένως είναι: «Οδηγούσε ο πατέρας μου, είχε κίνηση στην εθνική και κάναμε δεξιά για καφέ»

Συνέχεια στην Ελευθεροτυπία

Advertisements

Posted on Ιανουαρίου 16, 2011, in Άρθρα, Ιστορία, Παιδεία. Bookmark the permalink. Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η αποβολή της Ιστορίας ως πρόοδος.

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αρέσει σε %d bloggers: